torstai 9. maaliskuuta 2017

Löysin avaimen



Viime sunnuntaina kirjoittelin tänne ahdistusta täynnä olevan tekstin, jossa pohdin muutoksia, joita elämääni on tulossa lähiaikoina. Olen hyvin vahvasti tunneihminen ja tämä tarkoittaa sitä, että tuntemukseni määrittelevät oikeastaan kaiken; minkälainen päivä minulla on, miten ajattelen ja minkälainen energia minulla on. Ahdistavina ja stressaavina päivinä olen alakuloinen, enkä höpöttele liikoja, jota yleensä teen paljonkin. Ruokahalua ei oikein ole ja pyrin käymään ahdistavaa asiaa läpi päässäni kerta toisensa jälkeen.

Sunnuntaina taisikin olla tietynlainen käännekohta, sillä alkuviikon aikana oloni on parantunut huimasti. Olen saanut vastauksia kysymyksiini ja olen onnistunut tasapainottamaan mieltäni. Olen oivaltanut taas kerran sen, että epätietoisuus ei ole aina pahasta, ja että sen kanssa on opittava elämään. Tänään tunnetilani on positiivinen, odottava ja väsynyt.

Loma lähestyy, enää kolme työpäivää ennen matkalle lähtöä. Tunnetilani on odottava. Huomenna on perjantai, viimeinen päivä töitä tällä viikolla, ja töistä päästyäni pääsen hemmoteltavaksi ensin ripsihuoltoon ja sen jälkeen ystäväni tekee minulle lomakynnet. Viikonloppu alkaa. Tunnetilani on positiivinen. Pääni on vallannut päänsärky, joka tuntuu inhottavasti silmien takana ja päälaella. Tuntuu, kuin päänahkaani kiristäisi. Tunnen väsymystä, kun mietin töitä - en fyysisesti, vaan henkisesti. Tunnetilani on henkisesti väsynyt.







Kaiken tämän myllerryksen keskellä tunnen kiitollisuutta. Niin suurta kiitollisuutta kaikesta mitä minulla on. Olen aivan älyttömän onnellinen tästä parisuhteesta, jossa saan elää. Avioliitosta. Vaikka ihan pian tulee kolme vuotta naimisissa, avioliitto sanana on edelleen hieman hassun kuuloinen. Samoin kuin aviomies. Ehkä nämä sanat ovat vain sanoina hassuja, niiden merkitys taas on jotain ihan muuta.

Olen onnellinen siitä, että vierelläni on aivan ihana ystävä, joka kuuntelee aina - vaikka hänellä olisi itselläänkin paljon meneillään, hän ei koskaan jätä, petä tai unohda. Ystävyydessä arvostan suunnattomasti kaksisuuntaista mallia; ei mikään suhde toimi vain yhteen suuntaan. Joskus olen kuullut sanottavan, että ihminen tarvitsee ympärilleen yhden hyvän kumppanin ja yhden hyvän ystävän. Rehellisesti sanottuna olen alkanut itsekin uskoa siihen sanontaan.

Onnellisia ajatuksia herättää myös nämä pienet karvapallerot, jotka pyörivät jaloissa. Enkä meinaa nyt pölypalleroita, joita niitäkin kyllä löytyy. Ennen matkaa täytyy vetäistä tämä talo putipuhtaaksi, että kehtaa majoittaa koiravahdit tänne.

Ja viimeisimpänä, muttei vähäisempänä onnellisuutta herättää oma koti, johon on aina ihana tulla. Josta ei koskaan haluaisi poistua. Jossa on rakkautta ja naurua, möyhennetyt hyvin nukutut tyynyt ja jokainen tavara itse valittu - meidän koti on meidän näköinen ja se tuntuu hyvältä.

Kyllä tähän stressintäyteiseen ja ajoittain ahdistavaan eloon kuuluu myös paljon hyvää. Sitä hyvää ei saa koskaan unohtaa. Löysin avaimen pois ahdistuksesta. Ja se avain koostuu yllämainituista asioista.

14 kommenttia :

  1. Ihana postaus, sulla on kyllä hyvä ajatusmalli :) Itsekin koitan hankalina hetkinä ajatella niitä hyviä asioita, se parantaa kummasti oloa. Pari päivää sitten jouduin lopettamaan kissani, mikä oli musertavaa. Surua on kuitenkin helpottanut juurikin niiden hyvien asioiden miettiminen: miten onnekas olin, kun minulla oli niin lempeä kissa ja vielä minun seuraksi jäi kaksi kissaa. Ilman sitä positiivista ajattelua on vaikea selvitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura ❤ Voi ei, miten ikävää että jouduit lopettamaan kisun 😔 Kauniit muistot pysyy aina 😘 Voimia!

      Poista
  2. Ihana teksti, todella hyviä, syvällisiä pohdintoja. Pidän kovasti muutenkin blogistasi,täällä on hyvä tunnelma :-)
    https://byveera.blogspot.fi/2017/03/androgynous.html?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana, kaunis Veera! Kiitos ❤🙏🏻

      Poista
  3. Ihanan värinen huulipuna. Saako kysyä mikä se on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Tottakai saat 😊 Kyseessä on H&M huulipunakynä sävyssä Watercolour coral 🍑

      Poista
    2. Varmaan menee kokeiluun. On niin keväinen väri. Kiitos tiedosta 😊

      Poista
    3. Hinta-laatusuhde kohdillaan :)

      Poista
  4. Voi miten nätti olet, kuvista jotenkin tulee sellainen rauhallinen fiilis :)

    Kun luen sun ajatuksia ja kuulumisia täältä blogista niin välillä osuu niin samaan oman elämän kanssa. Mulla on nyt hankala vaihe elämässä joka uuvuttaa eikä asiat nyt mene kuin pitäisi. Kuitenkin eilen kun istuin iltaa ystäväni kanssa ja juteltiin kaikesta mikä on painanut mieltä niin nyt tuntuu kuin olisin uusi ihminen, mieli on kirkas pitkästä aikaa ja tuntuu että painolasti olisi lähtenyt pois, nyt jaksaa taas vähän aikaa.

    Oikein mukavaa lomaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kaunis <3 Ihana kuulla että alkaa helpottaa. Joskus tulee näitä huonompia kausia, niihin pitää vain yrittää suhtautua ja antaa ajan kulua.. vaikka olisikin vaikeaa :) Kiitos paljon ja mukavaa viikonloppua sinne! :)

      Poista
  5. Oon ehkä iha pikkusen herkillä kun alko itkettää 😢❤️ Osaat selkeästi arvostaa elämää ja tukipilareita ☺️

    VastaaPoista
  6. Voi että,ihana postaus! Itsellänikin tiedossa muutoksia työrintamalla joten tiedän "uuden pelon" vaikka toisaalta super innoissani olen tulevasta. Mutta juurikin näin, muutos ei aina todellakaan ole huonoksi! Se täytyy osata ottaa vastaan. Stressaavia aikoja on aina välillä, mutta ne menee onneksi ohi ja oma suhtautuminen stressaaviin asioihin keventää kuormaa, jos sen oikein taitaa. Niin harvoin osaa kunnolla pysähtyä ja arvostaa nimenomaan niitä pieniä,onnellisia asioita elämässä. <3 Helposti sitä jää "rypemään" ahdistukseen. Tsemppiä sinne hurjasti tuleviin työmuutoksiin! Yleensä kaikki tuppaa kumminkin kääntymään aina parhain päin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, samoin sinne ❤ kiitos tsemppaavasta kommentista ☺️🌸

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.